UREDBA O EMBALAŽI IN ODPADNI EMBALAŽI
UREDBA O EMBALAŽI IN ODPADNI EMBALAŽI
Nova Uredba o embalaži in odpadni embalaži je bila sprejeta 8.4.2021, objavljena v Uradnem listu RS, dne 9.4.2021 s pričetkom veljavnosti od 24.4.2021. Več na tej povezavi Uradni list.
Dolgo napovedana Uredba je bila sprejeta po »hitrem« postopku. S sabo prinaša novosti in posebnosti in kot že pričakovano se ukinja količinski prag 15 ton dane embalaže letno na trg v Sloveniji za nastanek obveznosti plačila stroškov ravnanja z odpadno embalažo. Uvaja se pa tudi možnost plačila pavšalnega zneska za tiste proizvajalce, ki dajo letno na trg v Sloveniji manj kot 1000 kg embalaže.
KDO JE PROIZVAJALEC EMBALAŽE?
- embaler (embalira blago in ga daje v promet v Sloveniji ali ga uporabi sam)
- pridobitelj embaliranega blaga (blago uvozi iz tujine in ga da v promet v Sloveniji ali ga uporabi sam)
- proizvajalec ali pridobitelj servisne embalaže (izdeluje embalažo in jo daje v promet ali jo uporabi sam) ali
- tuje podjetje, ki daje embalažo na trg v RS.
KAJ MORAJO STORITI PODJETJA IN VSI SAMOSTOJNI PODJETNIKI, ki na slovenski trg uvažajo ali dajejo embalirano blago?
- Vpis v evidenco proizvajalcev na spletni strani ARSO: https://gea.arso.gov.si/embalaza/javno/prijavajavno.xhtml, - vpis ni potreben za tiste, ki so že vpisani po 10.a členu stare Uredbe. Vpis v evidenco je potreben do 24.5.2021.
- Voditi evidenco o dajanju embalaže na trg – po novi Uredbi od 1. 7. 2021 dalje o masi embalaže ločeno po vrsti embalaže in embalažnem materialu.
- Poročati o dajanju embalaže na trg (4 x letno) – prvič je potrebno poročati po novi Uredbi 30. 10. 2021 za obdobje julij - september 2021.
- podpisati pogodbo o ravnanju z družbo za ravnanje z odpadno embalažo ali se vpisati v evidenco individualnih sistemov ravnanj z odpadno embalažo: rok 24. 5. 2021
- poročati – pravočasna priprava poročil.
KDAJ SMO DOLŽNI POROČATI O EMBALAŽI DANI NA TRG (UVOŽENI ALI PROIZVEDENI V SLOVENIJI)?
Poročamo ko izdelek:
- izdelamo sami, ga embaliramo in damo na trg v Sloveniji,
- uvozimo iz tujine in ga damo na trg v Sloveniji,
- uvozimo iz tujine in ga odpakiramo (embalaža iz katere vzamemo izdelek),
- uvozimo iz tujine in ga odpakiramo, ponovno pakiramo in damo na trg v Sloveniji in
- izdelek, surovine kupimo od slovenskega proizvajalca in ga odpakiramo, ponovno pakiramo in damo na trg v Sloveniji.
PRAKTIČNI PRIMERI - KDO JE ZAVEZANEC ZA PLAČILO EMBALAŽNINE:
- V primeru, ko podjetje X papriko zapakira in jo prodaja na slovenskem trgu je zavezanec podjetje X.
- V primeru, ko podjetje X papriko zapakira in jo proda trgovskemu podjetju Y, ki jo podaja na slovenskem trgu kot svojo blagovno znamko je zavezanec podjetje Y.
- V primeru, ko podjetje Y uvozi papriko iz tujine in jo prodaja na slovenskem trgu kot tujo blagovno znamko je zavezanec podjetje Y.
- V primeru, ko frizerka iz frizerskega salona Z za potrebe delovanja uvozi iz tujine sušilnik za lase in izdelke za nego las je zavezanec za plačilo frizerski salon Z. (npr. ob naročilu sušilnika je potrebno poročati o kartonski embalaži, ob naročilu izdelkov za nego las pa je potrebno poročati o količini plastične embalaže). V primeru, ko frizerski salon za potrebe delovanja naroči izdelke v Sloveniji ni zavezanec za plačilo.
- V primeru servisne embalaže je zavezanec za plačilo proizvajalec servisne embalaže in ne podjetje, ki izdelek v servisni embalaži da prvič na slovenski trg (npr. ko pekarna uporablja servisno embalažo za prodaja kruha – ni zavezanec za plačilo).
Več podrobnosti in kontakti za podporo so objavljeni na spletni strani Ministrstva za okolje in prostor – ARSO Sporočanje podatkov v zvezi z embalažo (gov.si).